Choklad

skrivet av Lotta Elmér 27 april, 2018

Trots att jag går på ketogen kost och inte äter socker eller kolhydrater så kan jag äta choklad, bär och grädde. Jag har ju mina fjuttiga 20 gr kolhydrater om dagen att leka med (men det är inte alltid jag använder alla 20).

Jag vill tipsa om mörk choklad, det innehåller väldigt lite kolhydrater=socker. Denna innehåller endast 8 gr per 100gr. Hela denna kaka väger 50 gr, tunn och fin choklad, så om jag skulle få för mig att sätta i mig hela så är det endast 4 gr kolhydrater. Alltså har jag “råd” med det varje dag om jag skulle vilja. Hängde ni med? Nu tror inte jag att ni som inte är sockerfria och då menar jag sockerfria på riktigt kommer att tycka att denna choklad är så god. Men för mig så är den himmelsk, så gott! När man äter riktigt mörk choklad så nöjer man sig med en rad, typ tre bitar. Men jag mins när jag var ett sockertroll då kunde jag dra i mig en hel stor chokladkaka utan problem. Så skönt att det bara är ett minne blott, fy vad kroppen mår dåligt av socker. Men det fattar man inte innan man är helt sockerfri.

Men hur som så är det alltid bättre att välja den lite mörkare chokladen, så om man inte gillar min choklad här så lägg er åtminstone runt 70 %. Då kan ni äta med lite bättre samvete. Dessutom kommer chokladkakan räcka längre, för man äter inte så mycket av den mörka.

Till helgen ska jag göra glass på frysta bär och vispgrädde, det är glass på riktigt de.

Gud vad jag önskade att ni alla skulle testa på ketogen kost och få må bra av att låta kroppen gå på ketogener ist för glykos. Hur ska jag göra för att få er att testa, minst tre veckor, hmmm…. jag ska fundera på det, hahaha…..

Trevlig helg alla fina läsare

1 kommentar

Pia 29 april, 2018 at 08:49

Du skulle kunna sälja start kassar.
Med färdiga råvaror och kanske ketobröd som redan är bakade. Så starten blir lättare😀😀😘😘😘

Svara

Skriv en kommentar